הרב נחום אייזנשטיין תוקף את ה'סוכנות': "גיור זה לא הוקוס פוקוס" • האזינו

    דוד לזר 2 Comment on הרב נחום אייזנשטיין תוקף את ה'סוכנות': "גיור זה לא הוקוס פוקוס" • האזינו
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת הגיור: הרב נחום אייזנשטיין יו"ר ועדת הרבנים לעניני גיור, תקף הבוקר (ראשון) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' את כוונת ה'סוכנות היהודית' להקים בתי דין לגיור ברחבי העולם.

    "מדובר בסיפור חמור מאוד שמעודד התבוללות, כי כל אותם שירצו להתחתן עם גויה או לחילופין יהודיות שירצו להתחתן עם גויים – ילכו לבית הדין הזה ויתחתנו", לדבריו, "הם יחשבו שגיור זה הוקוס פקוס".

    מגיש התוכנית קאהן הקשה על הרב אייזנשטיין, "הרי לכאורה טענת הסוכנות היא בכדי למנוע התבוללות – איזה פתרון אתה יכול לתת בכדי למנוע התבוללות?", שאל.

    "הדרך לעצור את ההתבוללות, רק על ידי חינוך יהודי טהור ללא פשרות – הסטטיסטיקה מראה שכל אלו שקיבלו חינוך לא טהור – הם התבוללו, חינוך עם פשרות מביא את ההתבוללות".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מערכת יקרה. כשירות לציבור אולי תכתבו מי זה הרב אייזנשטיין הזה ומי הם חברי "ועדת הרבנים לעניני גיור" ? לפעמים מביאים כאן "רבנים" שאני מעריך אותם על שמדברים יפה, אך לא קבלו "יורה יורה" מהרבנות, או כאלו שמציגים מצג שווא כאילו הם רבני שכונות כאלה ואחרות, והכוונה בעיקר לאלו ה"כוכבים" שמנסים ליצור כותרות סביבם. וד"ל.

    2. 1

      אני פשוט לא מבין את הרב אייזנטל, האם הרבנים של הסוכנות יותר גרועים ח"ו מהרבנים של שורשים שהרב אשר ארנטרוי שולח אליהם לבירור יהדות עבור ביה"ד האיזורי? הרי פרופ' איש שלום זה אותו פרופ' שיגייר בחו"ל בסוכנות ומברר יהדות בירושלים. גם הרב פנחס גולדשמיד במוסקבה סומך עליהם בבירור יהדות. אז פשוט מה הנפקא מיניה?